Bu ince uzun, “iğ-form” vazo,
400-0235 envanter numaralı vazonun çiftidir. Kobalt mavisi bir zemin üzerine yaldızlı bronz süslemelere sahiptir. Gövdesinin ön tarafında yaldızlı bir çerçeve içinde Jean-Honoré Fragonard’ın (1732-1806)
La Vendangeuse tablosundan esinlenilmiş, “Angel” imzasını taşıyan bir pastoral sahne tasvir edilmektedir.
“Angel”a ilham kaynağı olan eser, Fragonard’ın François Boucher’nin stüdyosunda çalışırken gerçekleştirdiği
La Bergère,
Le Moissonneur, La Vendangeuse, Le Jardinier tablolarından oluşan serinin bir parçasıdır. Seride dört mevsimin her birinde tarlalarda yapılması gereken işler resmedilmiştir. “Angel,”
La Vendangeuse tablosundaki ana figürün sadece pozunu ve jestlerini kopyalamış, renklerinde ve diğer detaylarda değişiklikler yapmıştır. Orijinal tablodan farklı olarak, kadın figürü üzüm salkımları yerine çiçek buketleri toplamaktadır.
Vazonun kapağının tepesi, ters bir meşe palamudu formundadır. Gövdesinin iki yanındaki yaldızlı bronz kulplar, büküldükleri ve vazoyla birleştikleri noktalarda birer yaprakla süslenmiştir. Vazonun boynunda, alt kısmında ve gövdesinin arkasında, çiçek ve yapraklardan oluşan yaldızlı süslemeler vardır. Alttaki süslemelerin yanında, Sèvres tarzı mühürleri anımsatan, iç içe geçmiş iki adet “L” harfi ve altında, muhtemelen üretim tarihine işaret eden “53” sayısı görülür. Vazonun sekizgen kaidesi çiçekler ve yapraklı dallarla süslenmiştir.
Fragonard’ın resimleri sıklıkla porselen objelerin süslemesinde kullanılmıştır. SSM Dekoratif Eserler Koleksiyonu’nda
400-0069 envanter numaralı bahü, bunun başka bir örneğidir. Bahünün ön cephesindeki porselenin üzerine Fragonard’ın
Les progrès de l'amour: lettres d'amour tablosundaki sahne işlenmiştir.