İncil’e göre, İsrail krallığının ikinci kralı ve Kudüs’ün kurucusu Davud, birinci Yahudi kralı Şaul’un Filistinlilerle yaptığı savaşta, sapanıyla attığı taşla dev Goliath’ı yener ve kafasını keser. Mercie’nin bu bronz heykeli, genç Davud ve Goliath’ın hikâyesini anlatmaktadır. Heykel 19. yüzyılın en bilinen eserlerinden biridir. Bu konu Rönesans dönemi heykeltıraşlarının da sevdiği bir konudur. Mercie’nin heykeli, Rönesans dönemi sanatçılarından Andrea del Verrocchio (1435-1488), Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni (1475-1564) ve Donatello olarak bilinen Donato di Niccolò di Betto Bardi’den (1386-1466) izler taşımaktadır. Eser, Donatello’nun bugün Floransa’da Bargello Müzesi’nde sergilenen heykeli gibi, Davud’un dev Goliath’ı savaşta tek başına yendikten sonra kafasını kestiği anı betimlemektedir. Fakat Mercie’nin Davud’u, Rönesans örneklerine göre daha dekoratiftir. Eserin gerçek insan boyutlarındaki bir örneği, 1878’de Exposition Universelle’de sergilenmiş ve sanatçıya birincilik ödülü kazandırmıştır. Mercie’nin Sakıp Sabancı Müzesi Koleksiyonu’nda (SSM) bulunan bu heykelinin örnekleri dünyanın farklı müzelerinde sergilenmektedir. Bu örneklerin farklı detayları vardır. Paris, Orsay Müzesi’ndeki ve Londra, Victoria ve Albert Müzesi’ndeki aynı heykel tamamen çıplakken, SSM örneğinin üzerinde bir kumaş parçası görülür. Heykelin kaidesinde “A. MERCIE” imzası vardır. Heykelin dökümü ise, SSM Koleksiyonu’ndaki bronz bir çift kadın figürlü şamdanın ve aslan heykelinin de dökümünü yapmış olan Ferdinand Barbedienne’e aittir.