Bu vazo,
400-0001 envanter numaralı vazonun çiftidir. İki vazo, gövdelerinde tasvir edilen savaş sahneleri dışında tıpatıp aynıdır. Ağzı, kulpları ve kaidesi yaldızlı bronz olan bu vazonun kapağı, boynu, gövdesi, ayak kısmı ve altındaki sütun porselendir. Bu porselen bölümlerin arasında yaldızlı bronz parçalar vardır. Vazonun gövdesi ile ayağını birbirine bağlayan bronz parça, stilize yapraklardan oluşmaktadır. Kapağında, boynunda, ayağında ve sütunda lacivert zemin üzerine altın yaldızlı süslemeler görülür. Vazonun kapağının yaldızlı bronz tutacağı ters meşe palamudu şeklindedir. İki yanındaki yaldızlı bronz kulpları vazonun neredeyse tüm gövdesi boyunca uzamaktadır. Vazo ile altındaki sütun arasında mermer bir parça vardır. İki ana parçadan oluşan bu eserin kaidesi de mermerdir.
Vazonun süslemeleri ve gövdesinde tasvir edilen savaş sahnesi, I. Napolyon’un imparatorluğu (1804-1814) konuludur. Vazonun boynundaki altın yaldızlı kartal, kapağın üzerindeki “N” harfi ve etraflarını çevreleyen defne yaprakları, Napolyon’un imparatorluk sembolleri arasındadır. Kapağının içinde, 1804-1812 arasında kullanılan “M.
Imple [Manufacture Impériale] de Sèvres” mührünün yanı sıra, gövdesinde tasvir edilen savaşa işaret etmek üzere “Friedland 1807” yazısı bulunmaktadır. Gövdesindeki resmin sağ alt köşesinde ise ressamına işaret eden “H. Desprez” imzası ve altında “Sèvres” yazısı görülmektedir. Desprez, Sèvres benzeri porselen vazo ve tabaklara sıklıkla Napolyon konulu sahneleri resmetmiş olsa da, günümüzde Sèvres Porselen Fabrikası bu sanatçının resmî ressamları arasında olmadığını
belirtmektedir.
Vazonun gövdesinde, Ernest Meissonier’nin resmettiği
1807, Friedland tablosunun bir kopyası görülür. Friedland Muharebesi, 1803-1815 yıllarında Fransa ile çeşitli Avrupa koalisyonları arasında geçen Napolyon Savaşları’nın en tayin edici çarpışmalarından biridir ve Napolyon’un Rusya’ya karşı kesin zaferiyle sonuçlanmıştır. Napolyon Savaşları, tarihi önemlerinden dolayı sıklıkla dönemin tablolarında ve dekoratif eserlerinde betimlenmiştir.
Orijinal tabloda Meissonier, Napolyon ile generallerinin savaşa gitmekte olan Fransız ordusunu selamladığı anı tasvir etmiştir. Desprez, tablonun porselene uyarlanmasında çeşitli değişiklikler yapmış, vazonun gövdesini çepeçevre kullanmıştır. Sütunda ise “H. Desprez” imzasını taşıyan ikinci bir resimde, kahverengi bir atın üzerinde üniformalı bir figür görülmektedir.