16 Aralık 2022

VARYANT. Yeni Medya Sanatının Belgelenmesi

VARYANT. Yeni Medya Sanatının Belgelenmesi

Konferans programının dili İngilizce'dir.
Kayıt için tıklayınız🔗. 

digitalSSM Arşiv ve Araştırma Alanı yürütücülüğünde gerçekleştirilen “VARYANT. Yeni Medya Sanatının Belgelenmesi” başlıklı araştırma projesi kapsamındaki konferans serisi, Amsterdam Üniversitesi Öğretim Üyesi Annet Dekker ve Rhizome Dijital Koruma Programı Direktörü Dragan Espenschied’in konuşmacı olarak yer alacağı çevrimiçi programla devam ediyor.
 
Konferans programının ilk bölümünde Annet Dekker, birkaç dokümantasyon projesi sunarak dokümantasyonun statik bir temsilden dinamik ve performatif bir eyleme nasıl geçebileceğini gösterecek ve böylece dokümantasyonun ne anlama geldiğini yeniden düşünmeyi teşvik edecek. Programın ikinci bölümünde Dragan Espenschied, belirli belgeleme türlerinin, bir sanat eserinin sergilenme sürecine dahil olabileceğini, zaman içinde de sanat eserlerinin yarı performans ve yarı belgelemeden oluşan karışık bir form hâline gelebileceğini öne süreceği bir konuşma yapacak.
digitalSSM Arşiv ve Araştırma Alanı Yöneticisi Osman Serhat Karaman moderatörlüğünde gerçekleşecek Soru & Cevap oturumu ise şu sorulara değinmeye çalışacak: "Dokümantasyon sanat eserinin yerini alabilir mi?" , “Dokümantasyonu yaşayan ve gelişen bir sürece nasıl dönüştürebiliriz?”
 

KONFERANS PROGRAMI (GMT+3)

17.00
Statik Belgeleme ve Dinamik Dijital Sanat Arasındaki Gerilim

Annet Dekker
 
 17.40
Performans ve Dokümantasyon Arasında
Dragan Espenschied

18.20  Soru & Cevap


ÖZETLER
 
  Statik Dokümantasyon ve Dinamik Dijital Sanat Arasındaki Gerilim
Annet Dekker


Bu sunumda, dijital sanat eserlerini canlı tutma çabasında dokümantasyonun nasıl çözüm olarak ortaya çıktığı incelenecektir. Birkaç dokümantasyon projesi sunarak dokümantasyonun statik bir temsilden dinamik ve performatif bir eyleme nasıl geçebileceği gösterilecek ve böylece dokümantasyonun ne anlama geldiğini yeniden düşünmek teşvik edilecektir. Bu tür bir yeniden düşünme, (örneğin, tarihsel performans fotoğrafçılığı ve video sanatı uygulamalarında olduğu gibi) tek bir yorum veya (birkaç kavramsal sanat eserinde olduğu gibi) bir dizi talimat veya yönerge olarak belgelemeden, üzerinden yeni sanat eserlerinin ve yorumların yapılabileceği, dokümantasyonun değerini anlamak için yeni yollar sağlayabilecek kavramsal bir yönteme kaymaya işaret etmektedir. Sonuçlardan biri, daha dinamik ve performatif yöntemlere öncelik vermek için bu tür belgelerin koruma uygulamalarında geleneksel (genellikle statik) belgeleme yöntemlerinin ötesine geçilmesidir. Bu süreçte, kullanıcıların ağ bağlantılı görüntü dolaşım süreçleriyle dokümantasyonu kontrol etme yöntemleri vurgulandığında, müze dokümantasyon pratiğinin müteakip hiyerarşisinin ve bu pratiğe dair değerlendirmenin nasıl değiştiği tartışılacaktır.



Performans ile Dokümantasyon Arasında
Dragan Espenschied

Dijital sanatın korunması söz konusuyken belgeleme, bir eserin dışa vurumları arasındaki boşlukları doldurmaya yarar. Bir enstalasyon bir galeride sergilendiğinde, bir net art eseri bir sunucudan başka bir sunucuya taşındığında veya daha genel olarak, bir eser yaratıldığı teknik ortamdan farklı bir ortama taşındığında belgeleme, küratörlere, koruma uzmanlarına ve sergi görevlilerine yol göstermede önemli bir rol üstlenir. Bu konuşmada, belirli belgeleme türlerinin, bir sanat eserinin sergilenme sürecine dahil olabileceği, zaman içinde de sanat eserlerinin yarı performans ve yarı belgelemeden oluşan karışık bir form hâline gelebileceği öne sürülüyor.



BİYOGRAFİLER
Annet Dekker, küratör ve araştırmacıdır. Amsterdam Üniversitesi’nde Arşivleme ve Bilgi Çalışmaları ve Kültürel İnceleme bölümünde Doçent ve London South Bank Üniversitesi’nde Ağ Bağlantılı Görüntü Araştırma Merkezi’nde Misafir Profesör ve Ortak Yönetici unvanlarına sahiptir. Çok sayıda makaleye imza atmış, Documentation as Art (Gabriella Giannachi ile birlikte, Routledge, 2022) ve Curating Digital Art: From Presenting and Collecting Digital Art to Networked Co-Curating (Valiz, 2021) dahil birçok kitabın editörlüğünü yapmıştır. Collecting and Conserving Net Art (Routledge, 2018) isimli monografisi, dijital sanat konservasyonu alanında çığır açıcı bir çalışmadır.
Dragan Espenschied, Rhizome’un Dijital Koruma programının yöneticisi olarak, 2200 küsür sayıda dijital ve internet sanat eserine ev sahipliği yapan ArtBase koleksiyonundan sorumludur. İnternet aktivizimi, internet sanatı ve elektronik müzik geçmişine sahip olan Espenschied, tekil sanat eserlerinden ziyade çoğunlukla altyapı ve web arşivleme, öykünme ve bağlantılı açık veriyi içeren geniş kapsamlı çalışmalara odaklanmıştır.

Diğer Etkinlikler

SSM X OI_ Music | Audiovisual Gece

14 Aralık 2024

SSM X OI_ Music | Audiovisual Gece

Etkinlikler

Tümünü Görüntüle