6 Kasım 2013
Prof. Dr. Ali Akay ile Anish Kapoor Heykellerinde Sonsuz Kıvrımlar
Prof. Dr. Ali Akay ile Anish Kapoor Heykellerinde Sonsuz Kıvrımlar
Anish Kapoor eserleri bir çok bakımdan yorumlanabilmekte: Bazen onun yerel olana yaptığı vurgu, bazen boşluğu gösterdiği , bazen Hint asıllı olup da Londra’da yaşayan post-kolonyal bir sanatçı olduğu, bazen Homi Bhaba’nın söylediği gibi onun ‘üçüncü mekana’ ait bir sanatçı olduğu ileri sürülmekte.
Bir başka açıdan baktığımız zaman, onun soyut olarak adlandırdığı heykellerin formlarının bazen de figüratif yansımalı göndermeleri olduğunu da düşünmek yanlış olmayacak. Örneğin, Sakıp Sabancı Müzesi’nin teras bölümünde içbükey ayna gibi duran heykele yakından baktığımızda, heykelin iç yüzeyi bütün değişken gökyüzünü kendi içine çektiğinde, bütün kırılmaları, hava durumunun görsel kıvrımlarını ve her türlü soyut veya figüratif şekillenmeleri görmekteyiz. Anish Kapoor’un bu içbükey heykele yansıyan bulutları hakkında oldukça farklı sanat tarihsel yorumları düşünmemiz mümkün hale gelmektedir.
Bir başka açıdan baktığımız zaman, onun soyut olarak adlandırdığı heykellerin formlarının bazen de figüratif yansımalı göndermeleri olduğunu da düşünmek yanlış olmayacak. Örneğin, Sakıp Sabancı Müzesi’nin teras bölümünde içbükey ayna gibi duran heykele yakından baktığımızda, heykelin iç yüzeyi bütün değişken gökyüzünü kendi içine çektiğinde, bütün kırılmaları, hava durumunun görsel kıvrımlarını ve her türlü soyut veya figüratif şekillenmeleri görmekteyiz. Anish Kapoor’un bu içbükey heykele yansıyan bulutları hakkında oldukça farklı sanat tarihsel yorumları düşünmemiz mümkün hale gelmektedir.
Diğer Etkinlikler