Bu vazo,
400-0028 envanter numaralı vazonun çiftidir. Vazonun kapağı, boynu, gövdesi ve ayak kısmı porselendir. Bu bölümler birbirlerine yaldızlı bronz parçalar ile bağlanmıştır. Vazonun kapağında, boynunda, ayağında lacivert ve altın yaldızlı yaprak süslemeleri vardır. Kapağının yaldızlı bronz tutacağı ters meşe palamudu şeklindedir. Vazonun yaldızlı bronz kaidesi, bolluk ve bereketi temsil eden boynuz biçimli
cornucopia motifleri ve çiçek kabartmalarıyla süslenmiştir.
Kapağın içindeki mühürde, altında “Sèvres” yazısı bulunan iç içe geçmiş iki adet “L” harfi vardır. Bu sembolün ortasında bulunan ve tipik olarak Sèvres Porselen Fabrikası'ndan çıkan parçaların üretim tarihlerine işaret eden “O” harfi, 1767’ye tekabül eder. Gövdeyi çevreleyen kompozisyon, “Claire Maglin-Rochette” imzasını taşır. Maglin Rochette, 19. yüzyıl sonu ile 20. yüzyıl başı arasında Sèvres Porselen Fabrikası’nın sanatçılardan biri olan A. Maglin’in kızı ve öğrencisidir. Kapağın altındaki tarih bilgisi ile Maglin Rochette’in yaşadığı dönem arasındaki uyuşmazlık, porselen vazo ve üzerindeki resmin farklı zamanlarda yapılmış olabileceğini düşündürür.
Vazonun gövdesinde, kaide üzerinde durmakta olan bir
putto görülmektedir.
Putto (çoğulu
putti), genellikle çıplak ve bazen kanatlı, tombul erkek çocuklar olarak tasvir edilen mitolojik figürlere verilen isimdir. Kaideye dayanmış bir kadın figürü,
puttonun ayaklarına sarılarak yüzüne bakmaktadır. Kaidenin diğer tarafında, çiçek çelengini tutmakta olan bir
putto daha vardır. Bu grubun bir yanında irisler, diğer yanında lisyantusları anımsatan çiçekler ve vazonun çeşitli yerlerinde uçmakta olan
putti figürleri görülür. Pastel pembe, mavi ve yeşil renklerin kullanıldığı bu vazonun üzerindeki
putti figürlerinin çoğunlukla ok ve yay taşıyor olması, aşk temasına işaret etmektedir. Bu figürler, 18. yüzyılda ortaya çıkan Rokoko tarzının oyuncu ve romantik ruhunu yansıttıkları için 19. yüzyıl boyunca porselen ressamları tarafından da sıklıkla tercih edilmiştir.