Osman Hamdi Bey, az sayıda manzara resmi de yapmıştır. Bu resimler 1870’li yıllara tarihlenmektedir. Sanatçının manzara resimlerinden Cami’de, Doğu’ya özgü bir sokak, iki yanında kısmen cumbalı ve pencereli cepheleri görülen yapılarla çevrelenmiştir. Resmin arka planında, mavi gökyüzünün altında bir minare, merkezinde de çarşıdaki esnaf ve müşterileri görülmektedir.
Sokaktaki figürlerden, resmin sağında, caminin duvarına yaslanarak yere oturmuş, sarı entarili genç kadın, önünde satmak üzere getirdikleriyle dolu bir çanakla resmedilmiştir. Figürün sol bileğindeki gümüş bilezikler sanatçının beyaz renkle elde ettiği parlaklık sayesinde dikkat çekicidir. Resimdeki bir diğer satıcı, dükkânında ahşap kepenklerin ardında oturmaktadır. Eserin gölgeli kısmında yaşlı bir erkek taburede, başka bir kadın yerde otururlarken betimlenmiştir. Yarısı güneşte yarısı gölgede kalmış, profilden görülen siyahi şerbet satıcısı, sırtında küfesiyle resmedilmiştir.
1868’de Paris’ten İstanbul’a dönen Osman Hamdi Bey, 1869’da Vilayet Umur-u Ecnebiye (Yabancı İşleri) Müdürü olarak Midhat Paşa’nın maiyetinde Bağdat’a gitmek üzere görevlendirilmiş, daha sonra bu şehirde iki yıl yaşamıştır. Ressamın manzara resimleri Bağdat’ın önemli yapılarını betimlemektedir. Cami tablosunun da bu coğrafyaya ait olduğu düşünülebilir.