26 Mart 2024

Gönül Paçacı Tunçay: "Cumhuriyet’in Sanatında Kadının Sesi"

Gönül Paçacı Tunçay: "Cumhuriyet’in Sanatında Kadının Sesi"

Unutulmuş Bir Cumhuriyet Kadını: Bütün Yönleriyle Melek Celâl sergisi kapsamında gerçekleşen konferans serisi, serinin altıncı konuşmacısı Gönül Paçacı Tunçay'ın Geç Osmanlı ve Cumhuriyet döneminde kadının müzik alanındaki yerini ele aldığı “Cumhuriyet’in Sanatında Kadının Sesi” isimli  konuşmasıyla devam ediyor.
  
Tarih: 26 Mart 2024, Salı
Saat: 16.00
Yer: Konferans Salonu


Gönül Paçacı Tunçay

İstanbul Belediye Konservatuarının 6 yıllık Türk Müziği Nazariyatı ve İTÜ Türk Müziği Devlet Konservatuarının Temel Bilimler Bölümlerini bitirdi. 1986-94 yılları arasında, İTÜ Sosyal Bilimler Enstitüsünde yüksek lisans ve sanatta yeterlilik (doktora) derecelerini tamamladı. Tez konusu olan, “Örneği az bulunan makamlarda bestelenmiş olan bir Kâr-ı Nâtık: Kâr-ı Nâdirat” aynı yıl CRR Konser Salonu’nda, çeşitli önemli sanatçılar ve solist olarak da Kâni Karaca tarafından seslendirildi.

1983 yılında kadrolu ses sanatçısı sınavını kazanarak İstanbul Belediye Konservatuarı Türk Musikisi İcra Heyetine dâhil oldu. Bu kuruma Darülelhan’dan intikal etmiş olan arşivin yeniden yapılandırılması için oluşturulan kurulda görev alarak konservatuarın kurum tarihiyle ilgili araştırmalar ve muhtelif yayınlar yaptı.

Çeşitli kurumlarda Osmanlı-Türk müziğinin teorik yapısı ve tarihi ile ilgili konferanslar ve 2000-2006 yılları arasında Atatürk Kitaplığında düzenli olarak ayda iki kez halka açık Klasik Türk Müziği seminerleri vermiş; bu konuşmaların bazıları neşredilmiştir.

Gönül Paçacı Tunçay, İÜ Devlet Konservatuarında sanatçı öğretim elemanı kadrosundayken 2005-2010 yılları arasında Kültür Bakanlığına müzik müzesi uzmanı olarak görevlendirilmiş; bu bağlamda ve 2010 Kültür Projeleri kapsamında, Osmanlıca-basılı müzik yayınları envanteri hazırlayarak kendi koleksiyonundan seçkilerle Yıldız Sarayı Mabeyn Salonu’nda “Neşriyat-ı Musıki” başlıklı üç ay süreli bir sergi ve bu belgelerden hareketle konserler gerçekleştirmiştir. 

2011 yılında tekrar İÜ Devlet Konservatuarına çağrılarak Türk Müziği İcra Heyeti şefi olarak atanan sanatçı, aynı zamanda Müzikoloji Bölümüne bağlı Osmanlı Dönemi Karşılaştırmalı Müzik Lisans Programı ve İÜ Rektörlüğüne bağlı Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezinin (OMAR) kurulmasını sağlamış ve Ocak 2012’de resmen kurulmuş olan bu merkezin müdürlüğüne atanmıştır. 

Paçacı Tunçay, hâlen İÜ OMAR müdürü, Kalkınma Bakanlığınca desteklenen Osmanlı Dönemi Müziği Multimedya Arşivinin yürütücüsü ve İcra Heyeti şefi olarak görev yapmaktadır.


Diğer Etkinlikler

Yetişkin Semineri: İstanbul Mimarisinin Görkemli Kayboluşları ve “Hayalet Yapı” Öyküleri, Prof. Dr. Turgut Saner

8 - 29 Mayıs 2024

Yetişkin Semineri: İstanbul Mimarisinin Görkemli Kayboluşları ve “Hayalet Yapı” Öyküleri, Prof. Dr. Turgut Saner

Etkinlikler

Tümünü Görüntüle